Waarom E-Learning Maken als Online Verdienmodel?

Beste Happy Investor, in dit artikel gaan we het hebben over waarom e-learning maken. Het gaat niet over hoeveel geld we hiermee kunnen verdienen, maar echt over de waarom. Waarom wil jij een e-learning maken? Wat is het doel? Wat is de toegevoegde waarde? Door het helder formuleren van een sterke waarom, kan je een e-learning maken die kan leiden tot een miljoenen business. Kortom, de basis is cruciaal voor jouw toekomstige succes.

Waarom e-learning maken? Na het lezen van dit artikel weet je exact wat je moet doen om deze vraag te beantwoorden én een succesvolle basis te leggen voor een winstgevende e-learning.

Inhoudsopgave:

Waarom E-Learning Maken als Online Verdienmodel?
Waarom E-learning maken? Find your Why
Waarom E-learning maken: Ikigai als basis tot miljoenen business
Happy Investors Mindset: mijn ervaringen met waarom E-learning maken
Conclusie over waarom e-learning maken

Waarom E-learning maken? Find your Why

Waarom E-learning maken? Dit is de cruciale vraag waarmee je wilt beginnen. Geloof mij maar dat het maken van een e-learning of iedere andere onderneming niet zo gemakkelijk is. Op Social Media zie je advertenties voorbij komen dat je een e-learning binnen 72 uur kan maken. Alsof je binnen drie maanden rijk bent…

Dat is echt bullsh*t!

Ja, het technische gedeelte van een online cursus maken is zo geregeld, maar dan begint het pas. 99% van ons moet keihard werken om succesvol te worden. Grote kans dat jij hier ook bij hoort. En dat is prima, maar bereid je er mentaal op voor!

De enige manier om deze zware, lange strijd te kunnen volhouden is door te werken aan je waarom. De waarom refereert naar de “Find Your Why” van Simon Sinek. De korte samenvatting van dit concept is dat jouw waarom moet achterhalen.

Jouw waarom is een diepe, innerlijke drijfveer. Iets waar je voor geboren bent. Iets wat veel groter is dan jij en ik. Het is letterlijk een existentiële vraag: waarom leef je? Waarom doe je wat je doet? Wat drijft je? Wat is je passie? Wat geeft je zoveel energie dat je 24/7 door kan gaan?

Wat het antwoord ook is: het enige wat telt is dat het jouw antwoord is. En ergens tussen jouw waarom en de wereld, is er een ruimte waar vraag- en aanbod samenkomen. Dat ziet er uit als dit:

Je waarom vinden is slechts het eerste gedeelte. Dit is de interne visie die je de kracht en energie geeft wanneer zware tijden aanbreken. Het is ook dé manier om jouw persoonlijke en unieke toegevoegde waarde aan de wereld te geven.

Maar een succesvolle e-learning maken vraagt om meer dan dat. Je zal ook naar de behoeften van de wereld moeten kijken. Hoe kan jouw waarom nuttig zijn voor de rest van de wereld? Indien je beide combineert in een goede e-learning, dan kan je mensen echt vooruit helpen én een rendabel verdienmodel realiseren.

Ik heb ditzelfde principe toegepast voor mijn onderneming en online cursus. Dit zie je zelfs terug in mijn logo. De HIM (Happy Investors Mindset), staat in het midden van de golden cirkel. De HIM staat voor de WHY. Happy Investors Mindset draait allemaal om het vinden van jouw waarom, om vervolgens tijd, energie en geld te investeren in die waarom.

Dit kan financiële onafhankelijkheid betekenen of bijvoorbeeld het investeren in een eigen business zoals het maken van een e-learning. En bovenal staat de HIM voor het investeren in de zaken die echt belangrijk voor jou zijn (liefde, voldoening, plezier, en vrijheid).

Waarom wil je een E-learning maken? Het is belangrijk dat je jouw waarom vindt!

Lees hier meer over Find Your Why van Simon Sinek.

Waarom E-learning maken: Ikigai als basis tot miljoenen business

De Find Your Why van Simon Sinek is sterk, maar niet voldoende omtrent het waarom e-learning maken. Je waarom moet ook nuttig zijn én je moet er geld aan kunnen verdienen (zie boven). Het gehele plaatje wordt omschreven door het Japanse concept van Ikigai. Het model ziet er zo uit:

Mijn advies aan jou over het waarom e-learning maken: definieer je Ikigai. Dit kan je weken tot maanden duren (omdat je ook onderzoek moet doen), maar het geeft wel een complete basis voor een verdienmodel wat je kan opschalen tot een miljoenen business.

Wat de wereld nodig heeft betekent ook dat je moet onderzoeken hoeveel vraag ernaar is. Uiteindelijk zal je met een e-learning concept komen. Dit concept moet wel geld opleveren. Om dit te bepalen kan je marktonderzoek uitvoeren: hoeveel mensen kopen jaarlijks een soortgelijk e-learning concept? Hoeveel betalen ze daarvoor?

Een simpel rekenvoorbeeld kan je al een indicatie geven, zoals:

10.000 potentiële kopers per jaar * 0,01% die jouw e-learning koopt = 100 kopers.
100 kopers * €500 = €50.000 omzet per jaar (incl. BTW)

In deze fase wil je nog niet te veel rekenen (zoals met prijsplasticiteit). Wél zal je een globale inschatting moeten maken van hoeveel geld je potentieel kan verdienen. Dit doe je aan de hand van het voorbeeld.

HIM Tip: deze software levert exponentiele groei voor jouw online business + véél geld verdienen met een online website

Wil je weten hoe ik een succesvolle online business heb opgericht? Dit begint met keihard werken. Dat is alleen niet genoeg. Je moet ook de beste software hebben die jouw online business exponentieel laat groeien. Hieronder vind je de software die ik gebruik. Voor mij heeft het geleidt tot een fulltime online onderneming waar ik van kan leven. Dit kan ik je 100% aanbevelen:

  • Lees mijn Phoenix review en ervaringen over hoe ik +2296% meer bezoekers kreeg in twee jaar
  • Lees mijn Huddle review en ervaringen over hoe ik een winstgevende online cursus en community heb opgericht
  • Lees mijn Plug & Pay review en ervaringen over hoe ik 25% conversie behaal met geoptimaliseerde betaalpagina’s

De links van hierboven zijn producten van IMU. Deze gebruik ik zelf ook voor mijn website, community en betaalpagina’s. Mijns inziens de beste aanbieder voor iedereen die een winstgevend online verdienmodel wilt hebben. Zo heb ik dankzij de software +2296% groei in twee jaar gerealiseerd. En mijn winstgevendheid is +382% gestegen dankzij hogere conversie.

Meer weten over de kwaliteit van alle IMU software? Lees hier al mijn  IMU Reviews en Ervaringen

Ook kan je via deze link  gratis cursussen downloaden voor SEO marketing, conversie,  community building en Affiliate Marketing downloaden.

Sterktes & Zwaktes bij E-learning maken

Na enig denkwerk weet je waarom je een e-learning wilt maken. Nu kan je een sterke waarom en passie hebben, maar ben je er wel goed in? Ik kan 100% commitment vertonen om de beste voetballer (passie) ter wereld te worden, omdat ik mensen wil inspireren (waarom). Maar als je twee linkervoeten hebt terwijl je rechtsbenig bent, dan gaat het niks worden…

Wees eerlijk en realistisch naar jezelf: ben je ook écht goed in je waarom?

Grote kans dat je bestaande skills moet versterken en nieuwe skills moet ontwikkelen om er echt succesvol in te worden. En dat is prima, want zo kan je groeien.

Een e-learning maken doe je op je op jouw sterktes. Waar ben je echt uitzonderlijk goed in? Dat is hetgeen waarin je de meeste toegevoegde waarde kan leveren aan mensen. Natuurlijk begint dit met inhoudelijke sterke cursussen maken. Daaromheen heb je andere zakelijke aspecten. Denk aan online vindbaarheid, netwerken, branding, communicatie & video’s maken, et cetera.

Definieer waar je goed in bent. Definieer ook waar je niet goed in bent.

Je zwaktes wil je zo vroeg mogelijk identificeren en mitigeren. En geen zorgen, dit kan je heel gemakkelijk doen door uitbesteding.

Ben je niet goed in online vindbaarheid? Laat je SEO en website maken door experts.

Weet je niet hoe je een e-learning community kan opbouwen? Koop een alles-in-één community die je binnen één uur hebt opgezet.

Geen flauw benul hoe je advertenties opzet? Besteed SEA en Social Media Advertising uit.

Helaas kunnen we niet alles zelf. Door goede mensen om onszelf te verzamelen zullen we derhalve succesvoller zijn. Soms is dit een team dat je zelf kan oprichten, maar in de beginfase betekent het vooral producten en diensten kopen van andere winnaars.

Happy Investors Mindset: mijn ervaringen met waarom E-learning maken

Met de Happy Investors Community heb ik e-learning cursussen gemaakt die Nederlanders en Belgen helpen naar financiële onafhankelijkheid én betere resultaten met beleggen. De reden waarom e-learning maken was voor mij eenvoudig: om hen te helpen naar een financieel beter leven.

Voordat ik de Happy Investors Community met e-learning cursussen had opgebouwd, werkte ik al even aan de website. Ik schreef voornamelijk teksten. Hier help je mensen mee, maar met een e-learning kan je dit veel beter doen. Zodra mensen een cursus gaan volgen en ervoor betalen, gaan ze er ook actief mee aan de slag. Dat is de enige manier waarop ze écht doordringt raken van de essentie die je wilt overbrengen.

Mijn waarom is omdat ik mensen wil helpen naar een gelukkiger leven. Daarbij richt ik mij specifiek op financiële vrijheid, omdat dit relatief gemakkelijk is op te lossen. Daaromheen deel ik mijn eigen levenswijze en Mindset om naar een gelukkiger leven te komen. Dit heb ik samengevat in onderstaand concept:

Conclusie over waarom e-learning maken

Alles begint met jouw waarom. Waarom e-learning cursus maken? Het antwoord is niet omdat je geld wilt verdienen. Geld verdienen is het resultaat van toegevoegde waarde leveren. En de meest unieke toegevoegde waarde die jij kan geven is door te werken binnen jouw waarom in combinatie met passie.

Om dit relevant te maken voor de wereld kan je het Ikigai concept toepassen.

Natuurlijk is dit nog maar de eerste stap. Ikigai vormt de basis voor het maken van een e-learning. Hieruit komt een concept. Dit concept wil je uitwerken in hoe je dit gaat vormgeven. Daarna volgt een periode van bouwen, testen, verbeteren en opnieuw bouwen, testen en verbeteren.

Waarom wil jij een e-learning maken? Deel je verhaal met ons in een reactie hieronder 😊.