Een Uniek Groeiaandeel Gezondheidssector met +300% Rendement Potentie!

Beste Happy Investor, in dit artikel neem ik je mee in mijn analyse naar een uniek groeiaandeel in de gezondheidssector.  Het unieke groeiaandeel heb ik aandeel X genoemd. De reden hiervoor is omdat dit groeibriljantje valt onder de categorie High Growth Stocks binnen de Happy Investors Community. Dit is een betaald lidmaatschap (wat je overigens snel kan terugverdienen). Omdat het betaald is, deel ik de naam alleen met de leden binnen de community. Maar dat wilt niet zeggen dat je niet kan leren van deze analyse ;). Probeer te begrijpen hoe de analyse wordt gedaan, en pas dit zelf toe op je toekomstige beleggingen om meer succes te boeken.

Wil je weten wat het unieke groeiaandeel van Aandeel X hieronder is? Meld je dan aan op de Happy Investors Community en mis nooit meer unieke groeiaandelen die potentieel x3, x5 of x10 rendement kunnen geven.

Meer weten? Klik hier voor meer informatie.

Een uniek groeiaandeel in de gezondheidssector

Aandeel X is een uniek groeiaandeel met alle karakteristieken van een radicale disruptor binnen de groeiende markt van “online health and wellness products and services”. Dit bedrijf, opgericht in 2017 en in eerste instantie gericht op mannen, heeft een online platform voor persoonlijke verzorging opgebouwd. Op dit platform connecteren zij klanten met health care professionals op het vlak van verschillende specialiteiten. Daarbij biedt het platform ook verschillende gezondheidsproducten aan. Denk hierbij aan haar-, seks en huidproducten zoals voor acne.

Klanten kunnen zich aanmelden op dit platform en online 1-op-1 persoonlijk advies krijgen voor persoonlijke medische- of gezondheidsuitdagingen. Denk aan beginnend haaruitval, moeite met erectie, of hevige acne die maar niet weggaat. Op basis van het gesprek krijgen klanten een advies voor een gezondheidsproduct dat perfect aansluit op de persoonlijke behoeften. Dit product kunnen ze eenmalig kopen, of een klant kan kiezen voor een lidmaatschap (subscription).

Zoals je weet ben ik een groot voorstander van subscription-based verdienmodellen, omdat dit type verdienmodel zorgt voor een hogere omzet per klant.

Aandeel X heeft een unieke strategie, die ik kan samenvatten als: een online platform waarop mensen laagdrempelig om advies kunnen vragen voor hun medische- en gezondheidsproblemen. Hierbij krijgen zij persoonlijk advies op basis van hun persoonlijke behoeften. Hierbij is alles gedreven op een zo ultiem mogelijke klantenervaring.

Deze strategie leidt tot bijzondere resultaten:

Straks gaan we het uitgebreid hebben over de hoge jaarlijkse groei van dit bedrijf. Het is voor nu goed om te begrijpen dat 91% van de omzet voortkomt uit abonnementen / lidmaatschappen. Daarmee is de kans kleiner dat een volgend jaar de omzet opeens rigoureus inzakt. Immers, abonnementen genereren over het algemeen meer stabiele omzet in vergelijking tot eenmalige verkopen. Wel is het zo dat dit soort strategie alleen werkt indien de klantenrelatie bijzonder goed is. Dit betekent dat Aandeel X zich vooral moet richten op het zo optimaal bedienen van haar klanten, waardoor de ervaring en belevenis een toegevoegde waarde wordt.

Positief is dat zij dit ook doen. Dit kunnen we namelijk afleiden uit de Net Promotor Score (NPS):

Volgens SurveyMonkey.com scoort de ‘Top Quartile’ binnen technologie bedrijven een NPS van +64, waarbij het gemiddelde +35 is. Aandeel X scoort daarmee qua klantentevredenheid in de hoogste categorie. Wat hieraan belangrijk is om te weten, is dat een hoge NPS een indicator is van hoeveel en hoe vaak klanten mond-tot-mond reclame maken voor een bedrijf. De NPS  score van Aandeel X is dermate hoog dat zij hierdoor vele loyale klantambassadeurs hebben, wat uiteindelijk leidt tot organische groei. Daarmee neemt de schaalbaarheid en omzetgroei van dit bedrijf toe. (Note: soms ga ik wat snel. Mocht je hierover vragen hebben, stel deze dan in de community).

Aanvullend op bovenstaande is het cruciaal om te begrijpen dat momenteel 80% van alle Aandeel X klanten een first time buyer zijn. De primaire doelgroep zijn Millenials, die de komende jaren de dominante categorie worden waar het geld zit. Daarbij is Aandeel X momenteel vooral actief in de Verenigde Staten en daarmee is er nog veel omzetgroei mogelijk in een internationale context.

Al met al boekt dit bedrijf prachtige resultaten in de slechts drie jaar van haar bestaan:

Aandeel X staat genoteerd aan de NYSE. Je kan Amerikaanse aandelen goedkoop kopen via DEGIRO. Zelf beleg ik al jaren met volle tevredenheid bij DEGIRO. Meer weten? Lees hier mijn DEGIRO review.

Management Summary van dit unieke groeiaandeel in de gezondheidssector

∞ Lange termijn strategie: Online B2C platform voor laagdrempelige Health care advies op maat inclusief producten
∞ Duurzaam competitief voordeel: de B2C merknaam Aandeel X met hoge klanttevredenheid (NPS +65) kan op de lange termijn een duurzaam competitief voordeel geven
∞ Risicogehalte: categorie D (bron: degiro)
∞ Termijn van investering: 7 – 15 jaar
∞ Stoploss: zet een stoploss in als je onvoorziene grote verliezen wilt voorkomen
∞ Instapmoment: Aandeel X staat momenteel 45% lager dan haar piek. Gezien de huidige sell-off kan dit verder dalen, maar hoe dan ook is de waardering van dit aandeel op dit moment significant gunstiger en in mijn optiek niet overdreven duur. Stap daarom direct in met kleine bedragen die je kan missen. Probeer te kopen bij grote dips van meer dan -20%. Let op: dit aandeel is zeer volatiel zoals vrijwel ieder uniek groeiaandeel.

Let op: beleggen brengt risico’s met zich mee. Zeker het beleggen in unieke groeiaandelen geeft hoog risico zoals enorme koersschommelingen (zie afbeelding). Als beginnende belegger is het raadzaam om eerst een goede online cursus beginnen met beleggen te volgen, of kies simpelweg voor beleggen in veilige ETFs.

Financiële Analyse van dit unieke groeiaandeel

Hieronder vind je een beknopte financiële analyse van het uniek groeiaandeel in de gezondheidssector.

  • Marktwaarde

De huidige marktwaarde van Aandeel X is 2,42 miljard. Dit is een relatief klein bedrijf. Het interessante aan dit uniek groeiaandeel is dat de marktgrootte behoorlijk groot is. Zo is Aandeel X momenteel actief in de onderstaande health categorieën met een gezamenlijke marktgrootte van 65 miljard. En, zoals we straks gaan zien, innoveert het bedrijf richting nog grotere health categorieën.

  • Koers/Winst

De huidige koers/winst is niet van toepassing, omdat zij nog niet winstgevend is.

  • Price/Sales

Uit de meest recente gegevens is de marktwaarde 2,42 miljard dollar en de omzet over 2020 is 138 miljoen dollar.

Price/Sales = 2420 / 138 = 17,5

17,5 is niet echt aan de lage kant. Het is echter ook niet overdreven duur voor een uniek groeiaandeel. Zo is de Price/Sales van directe concurrentie als volgt: Livongo Price/Sales =  55, Teladoc Price/Sales = 26, One Medical Price/Sales =  16 en GoodRx Price/Sales =  32.

  • Omzet, Winst en Winstmarge

Aandeel X maakt nog geen winst. Op dit moment bedraagt de omzet 138 miljoen met een netto inkomen van -12 miljoen.

En in de toekomst verwacht Aandeel X een sterke jaarlijkse omzetgroei van 30% te genereren. Iets zegt mij wel dat deze omzetcijfers potentieel hoger kunnen zijn gezien de goedlopende strategie van dit bedrijf.

Een kritische noot is dat het bedrijf nog niet verwacht winstgevend te zijn in 2022. Dit is een indicatie van hoog risico waarbij een bedrijf kan “doodbloeden” indien zij te lang verliesgevend blijft.

  • Return-on-Equity

Omdat Aandeel X momenteel verliesgevend is, heeft het geen nut om te kijken naar de ROE.

  • Earnings Per Share

Aandeel X is verliesgevend. Toch is de EPS met -0.13 dollar niet bijzonder laag voor een dergelijk groeiaandeel. Zo is de EPS van directe concurrentie Livongo -1.93 dollar, van Teladoc -5.35 dollar, van One Medical -2,76 dollar en van GoodRx 0.08 dollar.

Besef echter goed dat de concurrentie een veel groter marktkapitaal heeft dan Aandeel X. Daarmee is dit bedrijf aanzienlijk kleiner en is de groeipotentie groter. Dit alles baseer ik op zowel bovenstaande financiële gegevens als de onderstaande strategische analyse 

Strategische Analyse van dit unieke groeiaandeel

Hieronder vind je een beknopte strategische analyse van het uniek groeiaandeel in de gezondheidssector

  • Management

Om eerlijk te zijn ben ik niet bekend met de namen uit het Management team van Aandeel X. Wel heb ik onderzoek gedaan op hun LinkedIn pagina’s om de ervaring te controleren. Daarbij is de conclusie dat het een diverse groep is van ervaren mensen binnen de health, technologie en consumer markt.

  • Duurzaam competitief voordeel

Het is niet zo dat Aandeel X een pure radicale disruptor is. Er zijn soortgelijke concurrenten die eenzelfde type van radicale innovatie toepassen. Hetzij weliswaar met een iets andere strategische positionering.

Persoonlijk voorzie ik een duurzaam competitief voordeel op het gebied van B2C merknaam. Waarbij uniek groeiaandeel X een internationaal sterk merk wordt met een zeer hoge klanttevredenheid.

  • Innovatie & Schaalbaarheid

Aandeel X is beslist innovatief in zowel het verdienmodel als haar producten en diensten. Het is interessant om te weten dat Aandeel X vanaf 2019 op de nieuwe grote markten richt van depressie, dermatologie en “primary care”. Dit zal toekomstige groei verder stimuleren.

Dit is het leuke aan beleggen in technologie aandelen. Zij kunnen enorme groei in korte tijd realiseren. Maar let wel, technologie aandelen zijn doorgaans ook risicovoller.

  • Concurrentie

Er is sterke concurrentie. Dit is een signaal dat investeren in uniek groeiaandeel X een hoog risico bevat. Zo zijn er grote bedrijven als Amazon die in het vaarwater van dit bedrijf kunnen komen. Tevens zijn er een aantal soortgelijke concurrentie, alhoewel zij wel een iets andere strategische positie hebben. Dit zijn de bedrijven Livongo, Teladoc, One Medical en GoodRx. De eerste drie aandelen hebben ieder een behoorlijke koersontwikkeling gerealiseerd in de afgelopen jaren. En GoodRx is net als Aandeel X nog relatief nieuw op de aandelenmarkt.

Het succes van Livongo, Teladoc en One Medical kan een indicatie zijn van de enorm toenemende markt. Daarbij staat Aandeel X nog relatief aan het begin van haar groei, en daarmee komt dit bedrijf in aanmerking als potentieel uniek groeiaandeel.