Top 10 Beste Industriële Aandelen Juli 2025
beste-industriele-aandelen
Beleggen in Aandelen
Happy Investors
Beleggen in Aandelen
04/29/2025
13 min

Top 10 Beste Industriële Aandelen Juli 2025

04/29/2025
13 min

Hieronder een analyse van tien waardevolle industriële aandelen puur ter inspiratie. Industriële aandelen zijn weer hot in juli 2025. Van innovatieve technologie tot traditionele infrastructuur: beleggers vinden volop kansen in deze veelzijdige sector. In deze top 10 ontdek je snelgroeiende bedrijven met indrukwekkende cijfers, stevige dividendaandelen én ondergewaardeerde herstelkandidaten. Perfect voor wie op zoek is naar rendement op de lange termijn.

Top 10 Industriële Aandelen om te Beleggen in Juli 2025

beste-top-10-industriele-aandelen-juli-2025

Onderstaande aandelen analyse is louter ter inspiratie en geen beleggingsadvies noch -koopadvies. Het betreft hier een bundeling van aandelen vanuit meerdere aandelen screeners, met name op factoren gebaseerde beleggingsstrategie die krachtige computeralgoritmes gebruikt om aandelen te analyseren en te rangschikken. Het model evalueert aandelen op basis van waarde, groei, winstgevendheid, winstherzieningen en prijsmomentum in vergelijking met sectorgenoten. Deze factoren worden gewogen om de voorspellende nauwkeurigheid te optimaliseren, waarbij de best beoordeelde aandelen een “Strong Buy” rating krijgen.

Een belangrijk onderdeel van deze methodologie is momentum, wat betekent dat aandelen met sterke prijstrends een hogere rating krijgen. Hoewel deze benadering in het verleden beter heeft gepresteerd dan de markt - de S&P 500 in 12 van de laatste 13 jaar - brengt het ook een verhoogd risico met zich mee. Tijdens marktdalingen, paniekverkopen of correcties hebben momentumaandelen de neiging om sneller te dalen dan de bredere markt, wat leidt tot een hogere volatiliteit.

Meer informatie? Wij gebruiken onder meer de aandelen screeners van: Seeking Alpha, MarketScreener, Insiders, etc.

Dit systeem is typisch geschikt voor een beleggingshorizon van 6-12 maanden, afgestemd op groeitrends op de korte tot middellange termijn. Beleggers moeten echter hun eigen fundamentele onderzoek uitvoeren om de beste bedrijven te identificeren, omdat het kwantitatieve model geen kwalitatieve aspecten beoordeelt, zoals de kwaliteit van het management of de duurzaamheid van het bedrijf op de lange termijn. Deze handmatige selectie is wat wij doen voor onze groeiaandelen, value aandelen en dividend aandelen.

Ondanks de inherente volatiliteit hebben aandelen met een hoge factor-score in de loop der tijd superieure gemiddelde rendementen laten zien. De kwantitatieve benadering kan een waardevol hulpmiddel zijn, maar moet worden aangevuld met grondige due diligence om succes op lange termijn te garanderen.

Industrieel Aandeel 1. Bitcoin Depot Inc.: Groei, risico’s en opmerkelijke cijfers

Bitcoin Depot Inc. is een Noord-Amerikaans bedrijf dat een netwerk van Bitcoin ATM’s beheert. Je kunt er via fysieke kiosken én online eenvoudig Bitcoin kopen en verkopen. Het bedrijf is sinds 2016 actief en richt zich op consumenten in gemakswinkels, tankstations en winkelcentra.

Kerncijfers en financiële prestaties

In 2025 verwacht Bitcoin Depot een omzet van $623 miljoen, met een groei van +8,65% ten opzichte van vorig jaar. In 2026 wordt een verdere stijging naar $655 miljoen verwacht (+5,08%). De winst per aandeel (EPS) wordt voor 2025 geschat op $0,45. Daarmee komt de forward P/E-ratio uit op 11,98, wat relatief laag is voor een groeibedrijf.

Ondanks deze omzetgroei zien we enkele zwakke punten: de netto winstmarge is negatief met -0,99%, en de vrije kasstroom daalde het afgelopen jaar met -69,3%. De brutomarge ligt op 24,3%, met een EBIT-marge van 6,96%.

Balans en waardering

De totale marktwaarde bedraagt $346 miljoen, met een ondernemingswaarde (EV) van $386 miljoen. De verhouding EV/Sales staat op 0,64, wat wijst op een lage waardering ten opzichte van de omzet. Bitcoin Depot heeft $62 miljoen aan schulden en $35 miljoen aan cash.

Koersprestatie en aandeelhouders

De koers maakte een explosieve stijging door: +233% op jaarbasis. Het aandeel handelt momenteel op $5,35, ver boven het 52-weeks dieptepunt van $0,93. Ongeveer 71% van de aandelen is in handen van insiders, wat kan duiden op vertrouwen vanuit het management.

Conclusie

Bitcoin Depot is een snelgroeiend en speculatief aandeel in een nichemarkt. De omzetgroei is solide, maar marges en kasstromen zijn zwak. Het aandeel lijkt ondergewaardeerd op basis van omzet, maar brengt risico’s met zich mee voor langetermijnbeleggers.

TIP : Wil je de laagste transactiekosten met beleggen ? Wij beleggen zelf via MEXEM , deze broker is zowel zeer goedkoop als uitgebreid met een groot aanbod van aandelen, ETF's, opties, etc. en veel functies. Na een effectieve beleggen bij DEGIRO zijn we deels over gestopt. DEGIRO is relatief goedkoop voor ETF's kopen in eurovaluta. MEXEM is relatief heel goedkoop voor internationale aandelen zoals uit Amerika. Het kan echter zijn dat een andere broker beter bij jouw verleden is, maar uit onze ervaring zijn dit de twee betere keuzes voor zowel Nederlander als België. Let op met beleggen kan je je inleg verliezen.

Industrieel Aandeel 2. Power Solutions International: sterke winstgroei in nichemarkt voor energie-oplossingen

Power Solutions International (PSIX) ontwikkelt en verkoopt motoren en geïntegreerde energiesystemen wereldwijd. Het bedrijf bedient uiteenlopende sectoren zoals noodstroomvoorziening, transport, industrie en microgrids. Sinds de oprichting in 1985 bouwt het bedrijf aan een sterke positie in de niche van heavy electrical equipment, met als moederbedrijf het Chinese Weichai America Corp.

Financiële prestaties en groeicijfers

Voor 2025 verwacht PSIX een omzet van $525 miljoen, een stijging van +10,34% ten opzichte van vorig jaar. In 2026 zou dit toenemen naar $569 miljoen (+8,36%). De winst per aandeel (EPS) groeit in 2025 naar $3,01, met een koers-winstverhouding (P/E) van 20,59.

Op jaarbasis steeg de omzet met +17,92%, terwijl de nettowinstmarge uitkwam op een sterke 15,74%. De brutomarge bedraagt 30,04%, met een EBIT-marge van 17,61%. Return on Equity piekt op 185,56%, wat duidt op sterke winstgevendheid ten opzichte van het eigen vermogen.

Waardering en kaspositie

PSIX heeft een beurswaarde van $1,48 miljard, met een enterprise value van $1,59 miljard. De verhouding EV/EBITDA ligt op 16,5, en EV/Sales op 3,07. Het bedrijf heeft $50 miljoen aan cash en $153 miljoen aan schulden. De vrije kasstroom daalde met -72,64%, wat een aandachtspunt is.

Koersmomentum en eigenaarsstructuur

De koers is in één jaar gestegen met maar liefst +861%, van $6,33 naar $61,98. Slechts 12,7% van de aandelen is in handen van institutionele beleggers, terwijl 44,6% toebehoort aan de moedermaatschappij.

Conclusie

Power Solutions International combineert winstgevende groei met sterke marges en indrukwekkend rendement op eigen vermogen. De waardering is relatief hoog, maar het momentum en de unieke positie in de energiesector maken PSIX interessant voor groeigerichte beleggers.

Industrieel Aandeel 3. Innovative Solutions and Support: stabiele groeier in luchtvaartsystemen

Innovative Solutions and Support (ISSC) ontwikkelt geavanceerde cockpittechnologie, waaronder vluchtnavigatie, autothrottles en display systemen. Het bedrijf levert aan luchtvaartmaatschappijen, defensie, OEM’s en overheden. ISSC is sinds 1988 actief en richt zich op zowel commerciële als militaire luchtvaart.

Omzetgroei en winstontwikkeling

De omzet groeit stevig: +56,8% in 2025 naar $74 miljoen, met een verwachte stijging naar $89 miljoen in 2026 en $96 miljoen in 2027. De winst per aandeel (EPS) stijgt van $0,72 in 2025 naar $0,99 in 2027, met een verwachte koers-winstverhouding van 13,2 in dat jaar. De jaarlijkse EPS-groei ligt op +63,8%, wat ISSC tot een opvallende groeier maakt in de luchtvaartsector.

Ook de afgelopen jaren was er al flinke groei: de omzet steeg met 58,7% en de EPS met 68,6% op jaarbasis. De 3-jaars CAGR voor omzet is +34,7%, wat duidt op een consistente groeitrend.

Marges en waardering

De brutowinstmarge is sterk met 50,2%, en de EBIT-marge ligt op 23,9%. De nettowinstmarge bedraagt 16,6%, wat relatief hoog is voor een bedrijf in deze sector. De return on equity is 22,8%, en return on assets komt uit op 12,0%.

De waardering is gematigd: EV/Sales van 4,01 en EV/EBITDA van 13,86. De koers steeg ruim +118% op jaarbasis, met een huidige prijs van $13,08, tegen een laagste koers van $5,25 het afgelopen jaar.

Eigenaarschap en vooruitzichten

Ongeveer 27,6% van de aandelen is in handen van institutionele beleggers, terwijl 16,4% toebehoort aan insiders. De balans is iets kwetsbaar met slechts $1,2 miljoen aan cash en $27,4 miljoen aan schuld.

Conclusie

ISSC combineert hoge marges, sterke winstgroei en stabiel momentum. Het aandeel is interessant voor beleggers die mikken op groei in luchtvaarttechnologie, al vereist de lage cashpositie waakzaamheid.

Uniek in Nederland: Ontdek de slimme, transparante manier van passief (laten) beleggen met 100% eigen controle. Met WinWin-Beleggen bieden we een eenvoudige oplossing: je volgt de strategie van een ervaren belegger, terwijl je volledige controle houdt over je eigen account. We streven naar een gemiddeld netto rendement van 10% per jaar. Bekijk hier meer informatie.

Industrieel Aandeel 4. Air France-KLM: lage waardering, hoge schulden en voorzichtig herstel

Air France-KLM is een van de grootste luchtvaartgroepen in Europa. Met merken als Air France, KLM en Transavia bedient het bedrijf passagiers- en vrachtvervoer wereldwijd. Daarnaast levert het onderhoudsdiensten voor vliegtuigen en motoren. De luchtvaartreus is actief in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Afrika, Azië en het Midden-Oosten.

Omzet en winstgroei

Voor 2025 wordt een omzet van $38,28 miljard verwacht, een stijging van +12,8%. In 2026 zou dit verder moeten groeien naar $39,84 miljard, en in 2027 naar $41,18 miljard. De winst per aandeel (EPS) stijgt in 2025 naar $0,36, wat een 100% groei betekent ten opzichte van het jaar ervoor. In 2026 wordt een EPS van $0,46 voorzien. Ondanks deze groei blijft de nettomarge laag op 1,71%.

De koers-winstverhouding (P/E) is extreem laag: 2,9x in 2025 en 2,2x in 2026, wat wijst op een lage waardering ten opzichte van verwachte winsten.

Balans en kaspositie

Air France-KLM heeft een forse schuldenlast van $15,2 miljard, tegenover $5 miljard aan cash. De enterprise value bedraagt $16,7 miljard, en de EV/EBITDA-ratio ligt op 4,86, wat relatief gunstig is. De return on equity is opvallend hoog met 179,8%, maar dat komt deels door een lage boekwaarde na jaren van verliezen en herstructureringen.

Beleggers en koersontwikkeling

Het aandeel noteert momenteel rond de $1,03, met een bescheiden koersstijging van +0,98% op jaarbasis. In tegenstelling tot veel peers, is er weinig institutionele interesse: slechts 0,34% van de aandelen is in handen van instellingen, terwijl 36,98% staatseigendom is.

Conclusie

Air France-KLM biedt een extreem lage waardering en lichte winstgroei. Toch blijft het risico hoog vanwege de grote schulden en de cyclische aard van de sector. Interessant voor waardebeleggers, maar enkel met oog voor risico en macro-economische invloeden.

Industrieel Aandeel 5. Uber Technologies: winstgevend en dominant in mobiliteit, maar duur gewaardeerd

Uber Technologies is wereldwijd actief in mobiliteit, bezorging en vrachtlogistiek via geavanceerde technologieplatforms. Het bedrijf is marktleider in ritdelen, maaltijdbezorging en digitale vrachtmarktplaatsen. Sinds de oprichting in 2009 is Uber uitgegroeid tot een techgigant met wereldwijde impact.

Groei, winst en omzetontwikkeling

Uber verwacht in 2025 een omzet van $50,56 miljard, met een stijging naar $58,08 miljard in 2026 en $65,93 miljard in 2027. De omzetgroei bedraagt gemiddeld +15% per jaar, met een indrukwekkende 3-jaars CAGR van 28,46%. De verwachte winst per aandeel (EPS) daalt in 2025 licht naar $2,86, maar stijgt daarna weer naar $4,18 in 2027. De nettomarge ligt hoog op 27,07%, dankzij schaalvoordelen en efficiëntere operaties.

Winstgevendheid en waardering

Uber is nu écht winstgevend. De brutomarge is 33,6%, de EBIT-marge komt uit op 8,5%, en de return on equity bedraagt een indrukwekkende 69,4%. Toch is de waardering fors: de forward P/E ligt op 25,1, en de EV/EBITDA zelfs op 42,1. Met een price-to-book van 8,72 is Uber geen koopje, maar de markt prijst stevig in op toekomstige groei en dominantie.

Koersprestaties en bezit

De koers steeg in één jaar met +30%, naar $90,90, binnen een bandbreedte van $54,84 tot $93,60. Met een marktkapitalisatie van $191,7 miljard behoort Uber tot de zwaargewichten. 45% van de aandelen is in handen van institutionele beleggers, wat het vertrouwen van grote investeerders benadrukt.

Conclusie

Uber combineert hoge groei, schaalvoordelen en winstgevendheid met een dominante positie in mobiliteit en bezorging. Het aandeel is niet goedkoop, maar biedt veel potentieel voor langetermijnbeleggers die willen meedelen in de toekomst van wereldwijde transportnetwerken.

TIP: wil je ook eenvoudig en passief beleggen in vastgoed en alternatieven voor risicospreiding? Bekijk dan eens Nederlandse vastgoedfondsen zoals SynVest, Corum Investments, en Vondellaan Vastgoed. Dit kan een mooie aanvulling zijn op een gediversifieerde beleggingsportfolio, met een gemiddeld rendement van circa 6  tot 9% afhankelijk van de tijdsperiode. Ook Capler, een nieuw Nederlands fonds voor niet-beursgenoteerde bedrijven, kan mogelijk interessant zijn met een gemiddeld rendement vanaf circa 9%.

Industrieel Aandeel 6.Tutor Perini Corporation: herstel in zicht bij lage waardering en sterke groei

Tutor Perini is een Amerikaans bouwbedrijf dat actief is in civiele infrastructuur, gebouwen en gespecialiseerde installaties. Het bedrijf bestaat al sinds 1894 en richt zich op grote projecten zoals bruggen, tunnels, ziekenhuizen en luchthavens. Tutor Perini bedient zowel overheidsinstanties als private klanten in de VS en daarbuiten.

Groei en winstverwachting

Na een moeilijke periode lijkt Tutor Perini terug op het groeipad. In 2025 wordt een omzet van $5,12 miljard verwacht, met een stijging naar $5,87 miljard in 2026 en $6,19 miljard in 2027. De winst per aandeel (EPS) zal naar verwachting stijgen van $1,81 in 2025 tot $3,80 in 2027. De P/E-ratio daalt daarmee van 24,4 naar 11,6, wat wijst op een aantrekkelijke waardering bij blijvende winstgroei.

De free cashflow groeide met +57,8%, maar de marges blijven nog zwak. De brutomarge ligt op 4,78%, en zowel de EBIT- als nettomarge zijn nog negatief. De komende jaren moet blijken of de marges verbeteren naarmate de winstgroei zich doorzet.

Waardering en balans

De huidige market cap bedraagt $2,35 miljard, met een enterprise value van $2,55 miljard. De EV/Sales ligt op een lage 0,56, wat de lage waardering bevestigt. Tutor Perini heeft $454 miljoen aan schuld en $276 miljoen aan cash, wat de balans redelijk in balans houdt.

Koersmomentum en eigenaarschap

De koers is in een jaar tijd meer dan +100% gestegen, tot $44,08. Dit wijst op hernieuwd vertrouwen van beleggers. Institutionele beleggers bezitten 42,6% van de aandelen, insiders nog eens 9%.

Conclusie

Tutor Perini is een turn-around case met sterke omzetgroei en verbeterde winstvooruitzichten. Ondanks lage marges en verleden met verliezen, ziet de toekomst er positiever uit. Voor waarde- en herstelbeleggers is dit een interessant aandeel met fors opwaarts potentieel als winstgevendheid structureel verbetert.

Industrieel Aandeel 7. Global Ship Lease: hoog dividend, lage waardering en winstmarge boven de 50%

Global Ship Lease (GSL) bezit en verhuurt containerschepen aan vaste tarieven. Met een vloot van 70 schepen en een capaciteit van ruim 400.000 TEU richt het bedrijf zich op mid-sized en kleinere containerschepen. Het bedrijf is gevestigd in Athene, Griekenland, en draait op vaste langetermijncontracten met containermaatschappijen wereldwijd.

Omzet, winst en marges

Voor 2025 wordt een omzet van $727 miljoen verwacht, een lichte groei van +2,24%. De winst per aandeel (EPS) ligt op $9,73, wat een P/E van slechts 2,69 oplevert. In 2026 blijft de winst stabiel, maar in 2027 verwachten analisten een daling van zowel omzet (-21%) als winst (-27%). De marges zijn uitzonderlijk: brutomarge van 69,5%, EBIT-marge 53,4%, en nettomarge zelfs 53,9%.

Hoewel de omzetgroei afvlakt, is GSL nog altijd extreem winstgevend. De return on equity ligt op 27,3%, en return on assets op 14,95%.

Waardering en kaspositie

GSL is spotgoedkoop gewaardeerd. De P/E-ratio ligt onder 3, en de price/book is slechts 0,59. De EV/EBITDA bedraagt 2,95, wat duidt op een zware onderwaardering vergeleken met de winstcapaciteit.

Het bedrijf heeft $770 miljoen aan schulden, maar ook $346 miljoen aan cash. De balans is dus solide, zeker in combinatie met de sterke kasstroomhistorie.

Dividend en aandelenstructuur

GSL keert een dividend van $2,10 per jaar uit, wat overeenkomt met een dividendrendement van 8,1% bij een uitbetalingsratio van slechts 18,6%. Het aandeel groeit nu drie jaar op rij in dividend. Ongeveer 33% van de aandelen is in handen van institutionele beleggers, insiders houden 6%.

Conclusie

Global Ship Lease is een winstgevend dividendkanon met een zeer lage waardering. De verwachte winstdaling in 2027 is een risico, maar zolang de charters lopen, blijft het bedrijf sterk cash genereren. Ideaal voor waarde- en dividendbeleggers met oog voor maritieme cycli.

Industrieel Aandeel 8. Vinci SA: stabiele dividendgroei en sterke wereldwijde infrastructuurpositie

Vinci SA is een van Europa’s grootste infrastructuurbedrijven. Het Franse concern is actief in drie segmenten: concessies (zoals tolwegen en luchthavens), energie (waaronder hernieuwbare projecten) en bouw & techniek (zoals civiele werken, vastgoedontwikkeling en nucleaire infrastructuur). Met meer dan 280.000 werknemers wereldwijd is Vinci een krachtpatser in bouw en infra.

Groei en winstverwachtingen

Vinci laat een solide groei zien. De omzet stijgt in 2025 naar $86,4 miljard (+16,2%), gevolgd door een verdere toename naar $91,7 miljard in 2027. De winst per aandeel (EPS) springt in 2025 naar $6,27, en groeit door tot $12,64 in 2027. De verwachte koers-winstverhouding daalt daardoor sterk: van 5,7 in 2025 naar 2,8 in 2027.

De 3-jaars CAGR van de EPS ligt op +23,2%, een teken van winstgroei in combinatie met schaalvergroting en operationele efficiëntie. De nettomarge bedraagt 6,7%, en de EBIT-marge ligt op 11,8%.

Waardering en balans

De waardering is aantrekkelijk. Vinci noteert tegen een forward P/E van 5,7, een EV/Sales van 1,49 en een EV/EBITDA van 9,15. De balans toont een mix van kapitaalkracht en schulden: $40,8 miljard aan schuld tegenover $16,7 miljard aan cash. De return on equity bedraagt 16%, wat degelijk is voor een infrabedrijf.

Dividend en aandeelhouders

Vinci keert een stabiel dividend uit met een rendement van 3,7%. De jaarlijkse uitkering groeit al drie jaar op rij met een CAGR van 12,1%. Het bedrijf betaalt twee keer per jaar dividend. Institutionele beleggers bezitten 28,5% van de aandelen, het personeel via ESOP’s 8%, wat getuigt van betrokkenheid.

Conclusie

Vinci SA is een dividendgroeiende infrastructuurgigant met sterke marges, een wereldwijd netwerk en een aantrekkelijke waardering. Ideaal voor langetermijnbeleggers die stabiliteit, rendement én groei zoeken in de bouw- en energiesector.

Industrieel Aandeel 9. International Consolidated Airlines Group: sterke rebound met lage waardering en hoge marges

International Consolidated Airlines Group S.A. (IAG), het moederbedrijf van onder andere British Airways, Iberia, Vueling en Aer Lingus, biedt passagiers- en vrachtvervoer aan over de hele wereld. Het bedrijf is actief in zowel luchtvervoer als technische dienstverlening, waaronder onderhoud, leasing en loyaliteitsprogramma's.

Omzetgroei en winstvooruitzichten

IAG herstelt snel na de coronajaren. De omzet stijgt naar verwachting van $38,7 miljard in 2025 tot $42,1 miljard in 2027. Dat komt neer op een 3-jaars groei van ruim +16%. De winst per aandeel (EPS) wordt geschat op $1,39 in 2025, met een stijging naar $1,49 in 2026, wat een lage forward P/E-ratio van 6,5 oplevert.

Met een nettomarge van 8,9% en een EBIT-marge van 14,2%, draait IAG bijzonder winstgevend voor een luchtvaartmaatschappij. Ook de return on equity van 57,8% is opvallend hoog.

Waardering en financiële structuur

IAG is aantrekkelijk gewaardeerd: een EV/EBITDA van 4,8 en een EV/Sales van slechts 0,84. De balans toont $18,8 miljard aan schulden tegenover een stevige cashpositie van $10,6 miljard. De vrije kasstroom groeide het afgelopen jaar met +108%, wat ruimte geeft voor toekomstige investeringen of schuldafbouw.

Dividend en aandeelhouders

IAG hervat zijn dividendbeleid met een jaarlijkse uitkering van $0,20, wat overeenkomt met een rendement van 2,3%. Na jaren zonder dividend keerde het bedrijf in 2025 weer uit, met een geplande uitbetaling op 8 juli 2025. Ongeveer 12% van de aandelen is in handen van institutionele beleggers.

Koersontwikkeling

De koers steeg met +113% op jaarbasis, van $4,01 naar $8,98. Het aandeel profiteert van herstelde vraag naar luchtvervoer en operationele efficiëntie.

Conclusie

IAG combineert hoge marges, sterke kasstromen en een lage waardering in een cyclische sector. Voor beleggers die geloven in het herstel van de internationale luchtvaart is dit aandeel aantrekkelijk geprijsd, met extra rendementspotentieel via dividend en koersstijging.

Tip voor aandelen: wil je hoger rendement behalen met aandelen? Bekijk dan eens onze analyses van groei aandelen en dividend aandelen.

Industrieel Aandeel 10. Pitney Bowes Inc.: turnaroundkans met sterk momentum en aantrekkelijk dividend

Pitney Bowes Inc. is een technologiebedrijf met focus op digitale verzendoplossingen, mailing services en financiering. Het bedrijf bedient wereldwijd klanten via twee segmenten: SendTech Solutions en Presort Services, waarbij het o.a. software voor tracking, postverwerking en postkorting aanbiedt aan bedrijven en overheden.

Winstgroei ondanks omzetkrimp

In 2025 verwacht Pitney Bowes een omzet van $1,97 miljard, een daling van -2,7% ten opzichte van vorig jaar. Toch stijgt de winst per aandeel (EPS) naar $1,25, een groei van +51,8%, wat de turnaround bevestigt. Voor 2026 ligt de verwachte EPS op $1,29, met een lage forward P/E-ratio van slechts 8,2.

De brutomarge is indrukwekkend met 53%, en ook de EBIT-marge van 12% laat zien dat het bedrijf kosten onder controle krijgt. De vrije kasstroom groeide met +33%, een positief signaal voor toekomstige stabiliteit.

Waardering en schuldenpositie

Pitney Bowes is scherp gewaardeerd: een forward P/E van 8,4, en een EV/Sales van 1,80. Het bedrijf heeft $2 miljard aan schuld, tegenover een cashpositie van $340 miljoen. De schuldenlast is stevig, maar wordt gecompenseerd door verbeterende cashflow en winstgevendheid.

Dividend en koersontwikkeling

Het dividendrendement bedraagt 2,67%, met een uitbetalingsratio van 24%. Ondanks het beperkte dividendgroeiverleden blijft het dividend stabiel, met een kwartaaluitkering van $0,07. De koers steeg met +120% op jaarbasis, en noteert nu op $10,58, ruim boven het dieptepunt van $4,87.

Conclusie

Pitney Bowes biedt een zeldzame mix van winstgroei, sterke marges en een lage waardering. Het aandeel is aantrekkelijk voor waarde- en turnaroundbeleggers die zoeken naar rendement, stabiele cashflow én koerspotentieel in de technologische niche van postverwerking en verzending.

Conclusie Top 10 Beste Industriële Aandelen Juli 2025

Van winstgroei tot herstelpotentieel en stevige cashflows: deze top 10 industriële aandelen laat zien hoe divers de kansen zijn in 2025. Bedrijven als Uber, Vinci en IAG combineren schaal met winstgevendheid, terwijl namen als ISSC en Bitcoin Depot juist uitblinken in groei en innovatie. De sleutel? Kiezen voor kwaliteit met een scherp oog voor waardering, cashflow en marktmomentum. Zo zet jij de volgende stap naar een sterkere, toekomstbestendige beleggingsportefeuille.

Disclaimer: Dit artikel bevat op geen enkele wijze koopadvies en dient louter ter inspiratie voor nader onderzoek. Happy Investors BV geeft geen beleggingsadvies. Wij zijn geen professioneel beleggingsadviseur en niet op de hoogte van uw persoonlijke financiële situatie. Beleggen kent risico's tot geld verlies, en blijft uw eigen verantwoordelijkheid. Lees de volledige disclaimer.

Reacties
Categorieën